Hemma i Skåne igen

Ja, det sket sig rejält.
Hur som helst så kom jag hem till slut igen tack vare syrran som betalade resan och Jennifer & Nalle som körde närmre 200 mil för att rädda mig xD Så kändes det!
Anställningen didnt happen, byn där Lousie & Offer bodde låg ute i ingenstans, så jag kunde inte ta mig till Arbetsförmedling eller stad överhuvudtaget, hade ju inte ett öre i plånboken + hemlängtan på allt.
Nu känns allt okej igen :) Trångt och varmt i sängen här hemma med 2 hundar, men fy vad jag längtat efter det! Älskar mina håriga barn!
 
Arbetsförmedlingen skrev ju ut mig från Jobb- och utvecklingsgarantin eftersom jag missat ett möte, så jag har nu 45 dagar på mig att "bevisa" att jag "kan och vill", sen blir jag inskriven igen!
 
Så...
I 45 dagar ska jag lyda AF som en duktig vovve. Förhoppningsvis får jag lov att plugga medans jag är inskriven på AF samtidigt som jag tvunget måste springa till socialen, så att jag kan få ihop 600 poäng till CSN så att dom blir glada! Sen kan jag söka in som vanligt på Komvux för att fixa mig en gymnasiekompetens! Med gymnasiebetyg finns det bra utbildningar att gå, t ex för att bli skogvårdare eller gruvarbetare.
Eller, om jag inte får möjlighet till att plugga upp de där 600 poängen, så ska jag gå en utbildning via AF för att bli svetsare! Närmsta stad med den utbildningen blir då Ljungby i Småland. Helt överenskomligt :)
 
Tog en del bilder uppe i Norrland som jag ska klicka in här sen, men inte nu, orkar inte... sen har jag en sån där äcklig rastlöshetskänsla, fast att jag inte orkar xD

Kommentarer
Postat av: Lesthi

Ser fram emot bilderna :D

Svar: I fixed! :P Bättre sent än aldrig! xD Blev inte så många foton som jag trodde jag tagit, men det är några iallfall! :)
astarrynight.blogg.se

2012-09-30 @ 13:37:32
URL: http://lesthi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0