Naturliga ...planer!

Jag tänker köra på Henna igen... men med Indigo ovanpå!
Indigo är blå färg, i håret blir den blå/svart, färgar man håret med Henna innan man färgar med Indigo så blir det
svart som natten! Oftast... Det KAN bli mörk mörk brun, men jag antar att det är som med Henna, att man kan lägga på lager på lager = mörkare färg för var färgning.
Använder man bara Indigo kan håret bli blått och det är jag inte riktigt ute efter...
Man kan även få svart hår med blå skiftningar (yumyum), men det får bli ännu längre fram i tiden, när jag lärt mig hur jag ska använda Indigo och Henna ihopa!
 
Det är http://www.gröngåva.se som inspirerar.
Ska även köpa tvättnötter från Indien, används istället för tvättmedel, naturvänligt och mycket billigare alternativ. Och så behöver man inget sköljmedel! Av tvättnötter kan man också koka eget schampo, tvål, diskmedel och schampo för husdjur.
Win - win... Win! :D
Wishlist: Några tusenlappar att handla för på gröngåva! :)
 
Indigo pulver (som även kallas svart Henna, vilket är fel, det är ju inte ens Henna) ^^
 
 
Tvättnötter :D
 
 
När jag drömde rundor på google så snubblade jag över denna bilden, på rött hennafärgat hår...
Så vackert med rött hår... och med skog i bakgrunden *dreglar* Måttligt avundsjuk!
 
 
Datorn är nyformaterad btw, funkar så mycket bättre nu och mitt WoW kommer förhopningsvis gå smidigare!
Duktig dator *klappa snällt*
 

Kommentarer
Postat av: Lesthi

Spännande med henna :D den färgen ska ju vara skonsammare för håret.

Jag brukar också handla på gröngåva, helt underbar sida! Tvättnötter låter intressant, jag har aldrig hört talas om det ^^

Svar: Ao :) henna kan ju användas som inpackning också, så det är väldigt bra för håret! Blir lite jobbigt med utväxten dock, först henna, sen indigo! *gnäller redan* xDDet tyckte jag också! Upptäckte tvättnötter för ett tag sedan men har aldrig testat, tänkte göra det snart, så slipper man slänga ut så mycket pengar på tvättmedel, sköljmedel, schampo etc :)
astarrynight.blogg.se

2012-10-10 @ 16:11:01
URL: http://lesthi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0