Sommarnattsmåne, stor och gul!

Fick ju en fin kamera av pappa som funkar jättebra till det mesta, men inte zooming och inte till viss nattfotografi :/ Måste skaffa mig en systemkamera. Synd att den inte tar bättre bilder när man zoomar i mörker, vad fint det hade blivit! :)
 
Tog nyss dessa
Tänk vad en ful asfaltsväg, gatulyktor och vägskyltar kan förstöra en fin bild.
 
Får inte riktigt fokus på månen. Skulle haft ett stativ! När man zoomar så mycket blir kameran ytterst känslig mot rörelse, och jag stod blickstilla! (Tyckte jag!) Jag vill ju fota själva månen, de där typiska mönsterna man kan se på fotografier på månen.
 
Här är träden ivägen, men man ser själva månen tydligare.
 
Tidigare i somras nångång tog jag dessa
Bortsett från den fula byggnaden är denna mysig!
 
 
Och så en fin sommarkväll!
Fotograferat snett, plus att det är genom ett fönster... men himlen är fin! :D
 
Jag skulle legat ute i en Norrlandsskog på marken just nu, stirrat på natthimlen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0