Arbetsförmedlingen stänger av mig?

Jodå, för att jag inte gick på mötet på Lernia igår, kommer de stänga av mig om jag inte kommer med en giltlig förklaring till min frånvaro senast den 14 september.
1. Jag ska flytta & där finns ej tid för mig att starta en jävla sysselsättning, vilket detta mötet handlade om!
2. Jag skulle endast dit för att se mig omkring på stället, för att jag skulle arbetsträna där under en 4 veckors period.
Det kommer inte bli av då jag ska flytta, alltså var mötet helt meningslöst. De hade inte ens hunnit sätta igång aktiviteten!
Denna "ursäkten" fick dem, men den är tydligen ogiltlig!?
Dock har dem rätt att ställa in min praktik (tidigare i år) bara för att jag skulle ingå i en annan fas inom 2 månader, så de fick mig att gå sysslolös i nästan 4 månader på väntan för att bara ingå i en annan fas...
Men när jag ställer in något som får mig att gå sysslolös i ynka 2 veckor, hotar de med avstängning. Wow.
Det är inte första gången de tar sådan tid på sig, för att jag skulle avsluta en tidigare aktivitet förra hösten - för att starta en praktik istället - tog det också mer än 4 månader!
Jag har många gånger kommit med förslag på vad JAG VILL göra för att komma vidare med jobb/studier, men de kommer bara med massa ursäkter om att "nä, det kan inte vi hjälpa till med." NÄHÄ, VARFÖR FINNS NI DÅ!?
 
Arbetsförmedlingen, a.k.a. Arbetsförnedringen, är inte till någon hjälp överhuvudtaget, man är så illa tvungen att vara inskriven om man skulle behöva få hjälp av t ex socialen för att överleva.
 
Dom ska få sin giltliga anledning för min frånvaro igår, uppstoppad i röven.
 
Till en annan störig sak, Försäkringskassan! Jag har fått 3 beslut bara detta året och ingen av besluten har stämt överens med AF eller med FK själva, så jag får slå en pling dit. Men, det är AF som beslutar när man har rätt till aktivitetsstöd, så än en gång, så är det deras fel.
 
 
 
Nu ska jag lugna nerverna och käka något! Tänka på min 14 timmars resa till Norrland :) 5 byten på vägen dit, GAH! Hur ska jag hitta? Jag har aldrig tidigare varit i städerna som tågen/bussarna stannar i...  och vid vissa stopp är det bara 5-10 min mellan bytena... Buhu!
 

Kommentarer
Postat av: Lesthi

OMG, de är så dumma i huvet. Jag får verkligen panik. Ska nämligen dit nästa vecka och skriva in mig.
De verkar inte vilja hjälpa någon alls!

Svar: I know :/ Jag har varit inskriven på andra AF's i andra städer (flyttat lite för ofta), men detta är nog den värsta, men som sagt, hoppas er AF är bättre och att du får en bra handläggare! :)
astarrynight.blogg.se

2012-08-30 @ 15:31:06
URL: http://lesthi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0