The hair issue

Dreads är snyggt, men jag har tröttnat som fan och saknar att ha normalt hår. Ända sen jag gjorde dreadsen och långt innan dess har jag alltid beundrat karaktärer i filmer med långt, fint och välvårdat hår, men superfina frisyrer... helst filmer som utspelar sig under 1800-talet, att dem sedan hade übersnygga klänningar och korsetter också, gjorde ju inte ångesten någon nytta :D
Så finally började jag att kamma och dra och slita, jag har nog till och med slitigt av hår från skallen som suttit fast... öm och röd i hårbotten. Men det böjar likna något! Håret sitter kvar på huvudet (det mesta!) och jag är glad att det ens går att reda ut :)
 
Hade jag INTE gjort dreadsen, så hade jag fortfarande gått och längtat efter att få ha dreads, jag måste få ha provat för att inte vilja ha det längre. Så fast håret har tagit stryk, var jag glad de 7 månaderna jag hade mina korvar, mestadels av tiden iallafall! xD
Nackdelar jag inte orkar med är att korvarna sticks att sova på + att de är ivägen. Jobbigt att inte kunna tvätta håret så ofta. De jävlarna växte ihop hela tiden så jag var tvungen att klippa isär dem ibland. Håret växte men längden krympte, det tar många ÅR att få långa dreads den naturliga vägen... orka vänta.
 
Från start till slut:
 
 
 
 
Nya och fula! Det tar ju upp till ett år för dreadlocks att "mogna", men mina blev iallafall "färdiga" efter ca 6 månader.
 
 
 
 
And done, urtvättad röd färg, men vad snygga dem äntligen blev! ...Dags att kamma ur dem! xD
 
 
Svårt att fota sitt bakhuvud xP (Hemma hos Lollo)
 
 
Och här har jag kammat ut ca 1/3 av röran... Rött + Blondt = rosa hår ftw!
 
 
En nyligen utkammad korv, håret måste blötas innan det ser normalt ut...
 
 
Funderar på att slänga i Henna + diverse herbs, så att det blir svart som glänsler lite i brunt/rött. Henna gör håret starkt & glansigt och det lär ju min skalle behöva! Eller så blir det vanlig svart sketen färg som jag har ståendes här hemma, så att jag kan ångra mig och färga om håret... fast jag tror inte det lär hända. Trivs bäst i mörkt, helst svart...
 
Drömhåret, ljusblå ögon ....och korsett! Ja tack!
 
 

Kommentarer
Postat av: catta

Shit, att du orkade sitta och kamma ut skiten. Jag hade tappat tålamodet efter en eller två korvar.
Själv färgade jag mitt svart idag, jag vantrivdes de sista 2 månaderna i mitt blonda.

Har hört att ägg

2012-10-07 @ 18:37:06
URL: http://ztarlight.bloggplatsen.se
Postat av: catta

Cpdata skickar skitet innan jag är klar.
Well fortsättning
har hört att jungfruolja och ägg ska vara bra för håret när det är slitet.
Inget jag har provat dock. har lite fobier för sådant i mitt hår.
Långt svart hårsvall is the shit

Svar: Mörkt hår är snyggast helt enkelt :)Ska prova olivolja/jungfruolja i håret när jag är klar, har testat det innan, funkar som en inpackning!
Jo, jag har slitet som en jävla idiot pga noll tålamod! xD
astarrynight.blogg.se

2012-10-07 @ 18:38:41
URL: http://ztarlight.bloggplatsen.se
Postat av: Lesthi

Åh Amy <3 så sjukt vacker hon är.

men jag håller med dig, jag tycker man ska prova allt man vill när det kommer till frisyrer, hår växer och livet är långt :'D 2009 klippte jag såhär: http://dayviews.com/Lesthi/361256898/ och var lite rädd, men jag ville så gärna prova den frisyren och nu i efterhand är jag jätteglad över det för då var den cravingen över :D och håret har växt på bra sen dess.

Min syster velar fram och tillbaka över att skaffa dreads, ska skicka din blogg till henne så kanske hon kommer fram till nåt av att se och få veta hur det är att ha det ^^

Svar: Precis, bättre att prova på och ha det gjort :) det växer alltid ut igen! Ditt hår har ju blivit jättelångt sedan dess! Do dat :) Nu har jag ju sågat dreads som fan, där finns ju faktiskt fördelar också givetvis, det finns ett hårforum som är skitbra, massa dreads, löshår och färger: hairdrobe.se
astarrynight.blogg.se

2012-10-07 @ 20:06:27
URL: http://lesthi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0