Operation nästa

Var hos veterinären med Smulan och hon har livmodersinflammation.
Vi skulle prova en antibiotika-kur nu över helgen, men om det inte hjälper blir det operation där dem tar bort livmodern.
Även om antibiotikan skulle hjälpa så kommer problemet med all sannolikhet tillbaka ändå nästa gång hon löper eller till och med innan dess.
Hon mår skitkasst, skakar, mat-vägrar, spyr, feber, läcker var/blod baktill... Nu har hon fått medicin i 2 dagar och ingen förbättring hittills.
Så nu sitter vi här, luspanka, och undrar hur fan detta ska gå till.
Operationen kommer gå på ca 10-12 000 kr och Smulan är inte försäkrad.
Vi ska prata med en vän och hoppas att hon kan hjälpa oss!
 
Jag gick in på Agria's hemsida och läste, och det är inte lönt att försäkra henne NU, när hon är sjuk, för det är en massa papper som ska fixas och allt kommer ta tid + att hon är sjuk NU, inte sen när försäkringen börjat gälla -.-
Sen läste jag om villkor etc. Inte ens 1 av 5 "sjukdomar" täcks av en försäkring + all jävla självrisk... känns nödvändigt. Nä.
Fast, det kunde ju varit värre, benbrottskostnader är inte roliga som veterinären påpekade. (Hej, jag heter fet räkning på 34 000 kr!). Till exempel. Då är ju en försäkring bra! Så när allt börjat ordna sig ekonomiskt igen så ska vi försäkra alla furballs här hemma.
 
En positiv grej är att Smulan är i "väldigt bra skick och otroligt vacker" för att vara snart 9 år gammal, sa veterinären :) Hon är en envis dam som kommer leva väldigt länge!
 
Sökes: Lån på 12 000 kr. Betalas tillbaka snarast! ...Skämt åsido... *suck*
 
Smulan, Moa och Bella i sin soffa i uterummet!

Kommentarer
Postat av: Lesthi

Man borde egentligen ha djuren försäkrade..men pinsamt nog är jag rädd för hur mycket det kostar i månaden så jag har inte ens kollat upp det :<

Hoppas det löser sig för er :/

Svar: I knåw, FÖR mycket handlar om pengar :(Men kolla upp fler bolag innan du bestämmer dig, för min vän betalar mindre än hälften än vad jag kollade upp vad det skulle kostat på Agria. Sen antar jag att du menar dina katter :) och de är ju mycket billigare att försäkra än hundar! Så du kan nog komma billigt undan :)
astarrynight.blogg.se

2012-10-22 @ 11:14:22
URL: http://lesthi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0