Från fetto till... normal? :D

Precis, än en gång ska jag gå ner i vikt. Men denna gången är det annorlunda :) Mor har fått diabetes typ två - så nu är det viktigt för mor att gå ner i vikt, NO CANDY! Så jag hänger på och än så länge går det förvånansvärt bra! Åt godis i lördags, utöver det inget slisk eller onyttiga saker. Vi följer nästan LCHF, med några undantag för bröd/knäckebröd IBLAND.

Tråkigt att morötter, blomkål, kål & broccoli är dyrt under sommaren.

Så! Min start-vikt är 104 kg. Precis. Varning för FET MÄNNISKA! Jag tror mitt BMI låg på.... hmm, "extrem fetma". Jag känner mig inte "extremt fet", men jag känner mig fet. Jag är fet.
Men det ska vi ändra på! :)
Jag har tagit bilder på mig själv i underkläder, men de lägger jag inte ut förens jag har gått ner lite i vikt. Min vikt kan jag skriva ut, men inga bilder än!

Kommentarer
Postat av: Ellenore

Tror du klarar det! Kämpa på! Min mamma går på lchf och det fungerar bra även om det kan vara lite trögt ibland och vågen står stilla.. Hon vägde runt 70-72 och väger idag 4 månader senare 62 kg. Hon har inte följt det till punkt och prickar men hade hon gjort det och rört på sig mer hade hon gått ner mer..

Svar: Tack!! :) Oh, låter bra! En viktnedgång får gärna ta tid, bara det går neråt :D
astarrynight.blogg.se

2012-06-18 @ 22:25:38
Postat av: Catta

ASG

Du är förrolig du darling.
Jag ska oxå lägga upp min äckelvikt och kanske börja en ny blogg. Vi får se. eller så håller jag mig till min gamla bloggiz.
Vi åt fondue utan pommes...mycket gott. Funkar!!!
gO GIRL..SRF HERE WE COME

Svar: :D Jag har slarvat bort din blogg. Gief adress! Ja pommes'en kan man vara utan, kött o sås funkar mucho bra! :)
astarrynight.blogg.se

2012-06-19 @ 10:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0