To Norrland and beyond

I haz decided to flytta till Norrland
...med eller utan jobb. Det ordnar sig alltid. Jag överlever.
Jag sökte faktiskt flera jobb både i Norrland och i Skåne nu i veckan och de enda som svarade var de från Norrland. Jag tyckte det sa mycket. 
Det är över 100 mil att flytta och jag tar bara med mig nödvändiga saker som får plats i min resväska... typ kläder och skor xD
Det är inte säkert det är permanent, vem vet, man kanske inte trivs... men tror inte den risken är så stor :P Ska bo hos min kusin och hennes sambo sålänge, jobba som fan (om det går vägen) och spara en massa pengar. En bra start till mitt drömhus :)
Jag hoppas mor och Camilla hänger med, jag har noll intresse av att bo själv eller med någon annan än just mor and sis. Även om vi krigar ofta så trivs vi bra ihopa!
Om jag ens vill ha en karl och barn i framtiden, så är det många, många år tills dess. Om det ens blir så.
Jag trivs bra som det är, med den familjen jag har nu och mina bebisar (ze dogs!) ^^
Det enda som kommer fattas mig i mitt framtida hus är en get som kan "klippa" gräsmattan och höns som lägger stora, fina ägg :) Vi har redan bestämt att om det blir en get så ska han heta Sven eller Gösta, vi är lite oeniga. Awesome namn, I knåw!
 

Trött som fan, men ändå uttråkad.
Vaknade med hjärtat i halsen imorse, då jag helt glömt bort att jag hade möte på Lernia. Men helt ärligt skiter jag i vilket (när paniken lagt sig iallafall!), det är helt onödigt med tanke på flytten, även om Arbetsförnedringen blir kinkiga.
 
Glömde visa Moa som var med och bakade iförrgår, hon hypnotiserade degen, i hopp om att den skulle komma närmre kanten, medans jag mjölade ner hennes söta huvud :)
 

 

Kommentarer
Postat av: catta

Okey soo you're leaving :-(

Svar: Yesh. Känner att det är dags att lyfta röven och ta tag i saker och ting.
astarrynight.blogg.se

2012-08-29 @ 17:18:22
Postat av: Lesthi

Lycka till :D när du väl är där tror jag faktiskt du kan hitta jobb ganska lätt, jag har i alla fall hört att norrland behöver att fler flyttar dit. :P

Svar: Thanks! :D Indeed, har också hört detta och jag tror faktiskt det är så, någon känner ju alltid någon som behöver arbetskraft :)
astarrynight.blogg.se

2012-08-29 @ 19:32:46
URL: http://lesthi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0